2011. december 19., hétfő

Mézeskalács 1. idei felvonás - fehér és levendula mikulásvirágos cépségek

   Csak vettem a bátorságot, hogy idén is írókászacskót ragadjak, azt persze már régen tudtam, hogy mézeskalácsot sütni kell, mert nálunk hagyomány és szeretjük, mert finom szép és illatos. Végül Mohával kiveséztük az idei ajánlott receptjét, megdumáltuk hogyan és miképp, aztán pedig belevágtam és milyen jól tettem... ha minden igaz ezidáig már 6 családnak (és még 2-nek fognak legalább) szereztek örömet ezek a díszek, akiknek majd remélhetőleg a fájukon fognak nem is olyan sokára ékeskedni.


   A mackókra és a mikulásvirág motívumra külön büszke vagyok (remélem megengedtek ennyi kis szerénytelenséget nekem).


   A többiekről is találtok közelebbi fotókat a blog Facebook oldalán: itt.
   A receptet teljes egészében nem szeretném itt közzé tenni, mert hosszú :) és mert gyakorlatilag teljes egészében Moha leírását követtem, kukkantsatok hát be hozzá érte! Annyit hozzátennék, hogy nekem 1-1,5 ek víz kellett csak hozzá. 180 fokon 7 perc sütéssel azonnal fogyasztható mézeseket kaphattok (mert ugye nem utolsó dolog, hogy ezek nem csak szépek, hanem finomak is ám), 8 perc sütéssel sem lesznek kő kemények és ezek is tovább puhultak nekem 2-3 nap alatt a szabad levegőn is. A levendula színhez kék és piros folyékony ételfestéket kevertem a sűrű írókához.

TIPP: Az írókázáshoz Moha fóliahegesztővel készít tölcsér formájú zacskót - ezzel valóban könnyebb dolgozni - ha valakinek ilyen nincs otthon, viszont van bármilyen habzsákja (kimosható vagy eldobható), akkor fogjon egy kis szendvicszacskót, töltse belé az írókát, nedves kézzel spriccelje meg picikét a zacskót kívülről (hogy tapadjon), majd a sarkával lefelé rázogassa bele a habzsákba, hogy a zacskó sarka alul kikandikáljon. A szájukat (minél kevesebb levegőt benn hagyva) erősen kössük vagy gumizzuk össze, majd a zacskó sarkára vágjunk egy ici-pici lyukat (nem több, mint 1 mm) - és már mehet is a kontúrozás vagy a díszítés. A tésztát lisztezett frissen tartó fólián nyújtottam enyhén lisztezett nyújtófával kb. 3 mm-esre.

Na megyek és elkészítem a következő adag mézes tésztáját, mert bizony lesz itt még dísz és házikó is a tervek szerint...

8 megjegyzés:

haribohero írta...

Nagyon szépek lettek!!! : )

Blogkonyha írta...

Nagyon szépek! Nekem legjobban a csizmák és a mackók tetszenek! Persze a többi is nagyon szép! Ügyes kezed van!

marisz57 írta...

Te is olyan művésze vagy ennek a műfajnak, mint Moha!

Elif írta...

Köszönöm szépen nektek!

marisz57: azért ez túlzás :), de igyekszem a nyomába érni majd valamikor!

Kreatív konyha írta...

Elképesztő szépek lettek! Nagyon ügyes vagy! És ne szerénykedj, mert szépek a mézeskalácsok és a fotók is!

nóra írta...

Gyönyörűek:)

Névtelen írta...

Kedves Elif!
Köszönöm a karácsonyi meglepetés csomagodat, talán nem túlzás, ha azt mondom; isteni ízek harmóniája rejtette rabul érzékszerveimet, mikor megkóstoltam :)
Nagyon köszönöm!
BUÉK!
Dávid- ASUS

Elif írta...

Kreatív Konyha, Nóra: köszönöm! :)

Nagyon örülök Dávid, hogy ízlett, akkor már megérte elkészíteni. Köszönöm, hogy írtál, igazán megleptél vele. :)
Neked is BUÉK és Kellemes Karácsonyi Ünnepeket!