2010. szeptember 12., vasárnap

Sziruppal öntözött vörös rózsák

   Az idei cukorBayramot ezzel a gyönyörűséges desszerttel, a Gül Tatlısı-vel, vagyis Rózsa édességgel köszöntöttük, melynek elkészítésében a család apraja-nagyja segédkezett. Imádjuk, főleg mert ez is az a szirupos, ámde mégsem émelyítően édes fajta harapnivaló, amelynek a tésztájába egyáltalán nem kerül cukor (csak a szirupból veszi fel értelemszerűen a maga "nem kevés" kalóriatartalmát).
   Az inspirációért Rumma kezeit csókoltatnám, akinek receptjét itt-ott persze kicsit megbütyköltem, de alapvetően azért maradtam az ott is leírtaknál.



Hozzávalók (13 db rózsához):
A tésztához:
  1 pohár liszt (2,5 dl)
  fél pohár búzadara
  0,4 dl napraforgóolaj
  0,4 dl natúr joghurt vagy kefír (én most kefírrel csináltam)
  6 dkg puha margarin
  fél csomag sütőpor
  piros ételszínezék

A sziruphoz:
  1,5 pohár cukor
  1,5 pohár víz
  fél citrom leve

A közepébe:
  törökmogyoró, mandula vagy dió

Elkészítés:
   A lisztet, darát átszitáljuk, hozzákeverjük a sütőport, majd a többi hozzávalóval együtt összegyúrjuk. A tésztát hűtőbe tesszük, míg elkészítjük a szirupot.
   A szirup hozzávalóit egy kis lábasban összekeverjük, gyakori keverés mellett felforraljuk, majd forrástól számítva kb. 3-5 percig főzzük. Vízfürdőbe állítva szobahőmérsékletűre hűtjük.
   A tésztát kb. 2 mm-es vékonyságúra nyújtjuk, melyből egy kb. 6 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval vagy pohárral korongokat vágunk.


   A korongokból 6-ot a fenn látható módon sorba rendezünk, egyik szélső korong közepére mogyorókat sorakoztatunk, majd ezen a szélen kezdve a korongsort feltekerjük.

 
   A feltekert duplarózsákat kettévágjuk, szirmaikat kicsit legörbítjük, majd talpukra állítva, köztük legalább 2-3 cm rést hagyva egy kisebb (mélyebb) tepsibe sorakoztatjuk őket.


   Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt kisülnek, ekkor még forrón rájuk csorgatjuk a már lehűlt szirupot, lassan mindegyik bimbót szépen megöntözzük, majd hagyjuk őket kb. 1 órát a szirupban fürdeni, dagadni. Közben 2-3-szor érdemes egy kanál segítségével rájuk merni újra a "fürdővizükből".
   Ezután tányérra, tálra rendezve hűtőben tartjuk őket fogyasztásig.

TIPP: Minden eltelt órával (nappal), amit a hűtőben tölt egyre finomabb.

Jó étvágyat!

31 megjegyzés:

jókaja írta...

Gyönyörűűűűűűűűű! :-)

lúdanyó írta...

Nagyon szép!!

Bori írta...

Ó, hát hogy örülök, hogy megtaláltam a blogod! :-) Mi Berlinben élünk, és rajongok a török konyháért, itt van is mit kipróbálni bőven, csak épp a recepteket nehézkesebb megszerezni, de nálad máris nagyon sok érdekeset találtam! :-) Üdv: Bori

Ms. Poppy írta...

Csodálatos ez az édesség, a maga egyszerűségében, akárcsak az élő virág.

trendo írta...

Mindig csodálattal figyeltem a török és az arab cukrászok szinte szobrászhoz méltó munkáját. Emlékszem pl. falatnyi kis hajókra, mindegyegyik különböző volt, csak fájt a szívem értük, hogy egy hammra lenyelte valaki, amin mondjuk én egy naoig dolgoztam volna :)

Eszter írta...

Ezek után én még mit írhatnék?
Csodaszép!

Bianka írta...

Gyönyörű

Elif írta...

Köszönöm szépen mindenkinek! Valóban amilyen egyszerű olyan szép és hozzáteszem finom! Próbáljátok ki! :)

Bori: én is örülök, hogy rám találtál!

duende írta...

Gyönyörűek... :)

Elif írta...

Köszönöm Duende! :)

rumma írta...

Harika görünüyor şekil çok hoş olmuş..Fındık iyi fikir..

sevgiler

Elif írta...

Cok tesekkür ederim Rummacim güzel sözlerin icin ve tarif icin! :)

Névtelen írta...

azt megkérdezhetem, hogy a zöld díszítés miből készült a második képen? :)

Elif írta...

Természetesen! Dr. Oetker Dekor Tollat használtam hozzá, de színezett cukoríróval is ugyanúgy megoldható. Üdvözlettel: Elif

Kreatív konyha írta...

Véletlenül sodródtam ide az oldaladra, de ennél jobb nem is történhetett volna velem! Nagyon szeretem a török ételeket, ki is fogok próbálni néhányat! Ez a rózsa különösen tetszik.... (na majd ha fiúk nem lesznek itthon, kipróbálom).

Legközelebb a nyereményjátékodra is aktivizálom magam!

Elif írta...

Köszönöm kedves Kreatív konyha! :) Én is örülök, hogy idekeveredtél! Sajnálom, hogy erről a játékról nem értesültél korábban, de sebaj, mert hamarosan újra játék, bár most más szabályokkal. :)

Névtelen írta...

az anyaghanyaddal van egy kis gondom!!
0,4 dl napraforgóolaj
0,4 dl natúr joghurt vagy kefír (én most kefírrel csináltam)
0,4 dl?????dl??koszonom

Elif írta...

0,4 dl (40 ml) = valamivel kevesebb, mint fél deci = kb. hatod pohárnyi. Remélem tudtam segíteni!

ewicha írta...

Hat ez tenyleg finom, szep es konnyu. De nekem a teszta tul puha lett. Valamint a rozsak kicsit szinuket vesztettek (tulsutottem?). A masodik adg mar jobban ment... Gyerekek hamar befaltak. Ha a 10 honapos kisfiam meglatja mar sikongat a gyonyorusegtol!! Koszi a receptet!

Elif írta...

Kedves ewicha, nagyon örülök, hogy te is kipróbáltad a süteményt, ráadásul nem is adtad fel az első sütés után, így kell ezt csinálni! :) A színváltozás lehet igen a túlsütéstől, vagy ha esetleg eredetileg nem tettél elég színezőt a tésztába. A puhaságot talán egy kis plusz liszt hozzáadásával lehetne orvosolni. Kisfiad boldogságának külön örülök! Üdv: Elif

Mimi írta...

Szia! Tegnap este megsütöttem, és isteni finom lett! Nagyon könnyű elkészíteni. Most én is pirosat készítettem, de tetszőlegesen változtatható a színe, úgyhogy legközelebb lehet más színt is kipróbálok :)

Elif írta...

Mimi: nagyon örülök, hogy ízlett! :)

Kriszta írta...

Szia!Megcsináltam én is,bíborvörös ételfestékkel,így lilás lett és nagyon szép!Most tettem fel a blogomra ,ahol ajánlom az oldalad!

timcsi írta...

Szia,
Csodaszép ez a süti :) Karácsonyra szeretném most megsütni, ezzel díszitem majd a süteményes tányérokat :) Egy kérdésem lenne, meddig áll el? 2-3 nap belefér?
Köszönöm és örülök, hogy rátaláltam a blogodra :)

Elif írta...

Én is örülök, hogy rámtaláltál kedves Anya. :) Szerintem 5-6 nap is nyugodtan belefér, ha hűtőben tárolod, nem csak 2-3, remélem tetszik és ízlik majd az eredmény!

Zsofi Molnar írta...

Húúúúú, micccsssoda kedvemre való ez az édesség! Ilyet fogok készíteni! Csak lehet, hogy más színt, vagy nem egyféle színt....hanem a piros-rózsaszín skála árnyalatait.....juj, nem tudom. Csak azt érzem, hogy KELL NEKEM IS!!!!!! Gyönyörűségesség! Annyira ügyes vagy!

S. Zita írta...

Ezt a rózsát fogom elkészíteni Valentin nap alkalmából a barátomnak.
Szép is, finom is, ötletes is, biztos örvendeni fog :)

mathe agnes írta...

nagyon gonyoru en ismegsutottem igazan szep lett csak kifelejtettem a margarint ,remelem finom holnap megkostolom

kazi írta...

Valaki írhatna valamit az ízéről is.

Andrea írta...

Hát elkészült a mű. Isteni finom és nagyszerűen sikerült Valentin napi meglepetés lett belőle. Annyira örülök, hogy rábukkantam az oldaladra. Ma fel is tettem a blogomra, természetesen az oldalad ajánlásával. Ezer hálám!

Emese, Eszter és Anna anyukája írta...

Szia Elif!
Múltkor kipróbáltuk a vörös színt, ma pedig kék és citromsárga rózsákat sütöttünk, sőt kék-sárga is készült (cirmos:)), meg még csigát is gyúrtúnk a kimaradt tésztából:))Nagyon köszönjük a tuti receptet!
Andi,Mesi,Eszti:)