2010. július 22., csütörtök

Me'muniyye, egyenesen a Szultán asztaláról!

   Odáig vagyok az ilyen receptekért, ráadásul a nem megszokott édességekért is. (Na jó a megszokottakat sem vetem meg, de ez most más tészta.) A tahin, vagyis szezám paszta készítésétől tartottam egy icikét, ráadásul mindenhol csak a sós ételekhez használt fokhagymával dúsított receptet találtam. Így rögtönöztem egy nagyot. Most mit is mondjak? Ja, bejött! És így már semmi sem tarthatott vissza attól, hogy elkészítsem ezt a régóta ötlettáramban lapuló nemes édességet, melyet anno a Mutfak Güncesi-n találtam.
   A Me'muniyye nevét Me'mun-ról az arab kalifa Harun Reşid fiáról kapta, aki az iszlám történelem egy közismert alakja, emlékét az Ezeregyéjszaka meséi is megőrizték. Írásos emlékek szerint 1469-ben 2. Mehmet szultán asztalánál szolgálták fel először ezt a különleges édességet. Igazi megtiszteltetés hát nekem, hogy most majd 600 évvel később én is jó étvágyat kívánhatok hozzá!


Hozzávalók:
  1 pohár (2,5 dl) rizsliszt
  1 pohár tej
  3 ek házilag készített tahin (házilag készítve: itt)
  1 pohár dióbél
  50 g vaj
  1 dl méz
  1 dl cukor

Elkészítés:
   A vajat megolvasztjuk, majd rászórjuk a rizslisztet. 10 percig folyamatosan kevergetve pirítjuk, hevítjük, majd hozzáöntjük a tejet, mézet és a cukrot. Ez azonnal darabosra összekapja a masszát, de 2-3 további perc keverés után szép kidolgozott tésztát kapunk. Ekkor a tüzet elzárjuk.
   A tahint és a darált vagy aprított diót is a masszához keverjük, amit ezután egy kisebb tepsibe egyengetünk az ujjainkkal (én egy 22*30 cm-es tepsit használtam). Nem kell kivajazni előtte!
   Előmelegített 180 fokos sütőben 20 perc alatt megsütjük. Miután kihűlt szeleteljük, dióval és mézzel díszíthetjük.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: